tisdag 3 april 2012

Liten lägesrapport och Buffé-tips

Tänkte sticka in med en liten lägesrapport 
om hur det går med min viktminskning:) 
Här i januari skrev jag om hur jag lyckats så långt 
och sedan dess har jag lyckats bli av med 6 kg till:))
Känns såååååå bra!!
Under februari och mars hände det nästan ingenting på vågen.
Har upptäckt att jag är oerhört kolhydratkänslig, 
för att minska i vikt måste jag dra ner på kolhydrater väldigt mycket.
Märks att man inte är någon ungdom längre:))
I slutet av mars fick jag nys om något som verkade intressant,
nämligen något som kallas periodisk fasta,
Det kändes kul att testa och jag måste säga 
att under de nästan två veckor jag nu gjort så 
att jag ätit två måltider om dagen 
och hoppat över frukosten har jag mått otroligt bra!
Jag har inte varit hungrig en enda gång 
och viktminskningen har satt fart igen:)
Dessutom har jag börjat använda vår motionscykel för bättre resultat!
Nu har jag utmanat mig själv att när påsklovet är slut 
ska jag få på mig mina gamla jeans som jag hade innan jag fick barnen!!
Det fattas några kg innan jag är där, men jag tror att jag lyckas:))
Så nu har jag så här långt blivit av med 14 kg och det är fantastiskt skönt!
Chansen är stor att det blir en Beach-12:))


Nu ett fint tips inför Påskhelgen!!

bild lånad från Birgittas blogg

Titta in här hos Birgitta så hittar du suveräna tips på Buffé-mat inför Påsken!
Hon har gjort en lista på 85 olika rätter som passar att servera på Påskbordet.
Bara att välja det man gillar! Helt perfekt!!
Jag säger ett stort tack till Birgitta för det jobb hon lagt ner på listan!!




5 kommentarer:

  1. Grattis! Jag har hämtat ner motionscykeln nu gäller det att börja cyckla. Jag önskar dig en härlig påsk! Zinnia

    SvaraRadera
  2. Jag gratulerar!! Själv tror jag att jag började min viktnedgångsresa med att hamna på en platå...(3 kg(ynka)) sen i januari. Men kanske ska testa din variant där för att se om jag kommer igång. Annrs känns ju beachen 2013 bättre för mig;-)
    Ha en skön och vårlig påsk!Åsa

    SvaraRadera
  3. http://www.vindsromantik.blogspot.se/

    Grattis till alla dina försvunna kilon! Tänk att du snart kommer i jeansen, fantastiskt!!!Det tror jag inte många gör.
    LCHF är toppen, men, jag har så problem men min galla, var tvungen att sluta, var konstant illamående, natt och dag, det gick inte.
    Jag kan ju använda delar av den, för jag vill gå ner i vikt, och se snabbt resultat.
    Och något annat som jag blev, var torra händer (innuti) som jag aldrig har varit förut, en obehaglig känsla, som man blir när man grävt i jord utan handskar.

    Önskar dej en underbar Påsk Helg
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  4. Helt fantastiskt! Grattis! Jag kör Fakir-metod andra dagen... känns bra så långt... men under påsklov vill jag prova med fastan...
    Ha en fin kväll!
    :)
    //Lana

    SvaraRadera
  5. Grattis säger jag med och stort Tack för länk och dina fina ord. Glad Påsk och Lycka till på fortsatt LCHF-väg :)

    SvaraRadera