onsdag 24 november 2010

Kyckling i Teriyakisås lchf

För några dagar sedan gjorde jag en riktigt god kycklingrätt. Det blev lite förändringar från originalreceptet som skulle tillredas i ugnen. Det blev en uppskattad måltid, de i familjen som vill ha kolhydrater fick kokt potatis till, jag och dottern åt coleslawsallad som tillbehör.
En god och snabblagad kycklingrätt.



KYCKLING I TERIYAKISÅS

4 kycklingfileèr

2,5 dl grädde
2 dl creme fraiche
1/2 flaska Teriyaki sås (ca 1,5 dl)
ca 1 tsk Sambal Olek
1 st pressad vitlöksklyfta

Bryn kycklingfileèrna i en stekpanna, så de får fin färg.
Blanda ihop alla ingredienser till såsen och häll över kycklingen.
Låt småkoka tills kycklingen är klar, ca 20 min (tiden kan variera beroende på hur stora kycklingfileèrna är)
För starkare smak, öka mängden Sambal Olek

Servera med tex. ris och grönsallad, eller skippa riset och servera min goda Coleslaw till :))


3 kommentarer:

  1. Och var är receptet på din Coleslaw??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titta i vänstra sidomenyn under etiketter så hittar du receptet.

      Radera
    2. Detta ser jätte gott ut det ska jag bröva en dag. tack nu hittade jag receptet på Coleslaw salladen.

      Radera