söndag 4 mars 2012

God söndagsmiddag lchf

Dagens middag blev en variant av en maträtt jag gjort tidigare 
och som blivit en stor favorit i familjen.
Idag använde jag kycklingfileér istället för fläskkotletter
 och det blev jättegott. 
Till det serverade jag blomkålsris och en god grönsallad.
Årets första jordgubbar (från butiken) till efterrätt, 
tillsammans med en bit god Brie.


KYCKLING I SAMBALSÅS    lchf

Receptet jag utgick från hittar du här,
och den enda ändring jag gjorde var att byta ut fläskkotletterna
 mot kycklingfileér och så tog jag kycklingfond i såsen istället för oxfond.
Jag tog också i en extra tsk med sambal oelek i såsen för lite mera sting:)
I övrigt följde jag receptet.

Blomkålsriset hittar du recept på här
Idag hackade jag 1 röd lök och 1 schalottenlök som jag fräste i smöret 
innan jag hade i blomkålsrivet i stekpannan. 
På det sättet fick blomkålsriset lite mera smak och det blev riktigt gott.

Lite jordgubbar och en bit god Brie blev en smarrig avslutning på 
middagen. Ja en liten klick vispgrädde fick också plats på fatet:))
Efter en sådan middag är alla mätta och belåtna många timmar framåt:))






1 kommentar:

  1. Det ser onekerlogen gott ut! Blomkålsmos är en av mina nya favoriter. Samt GI- bröd som mättar utan att bli så mycket kolhydrater. ha en skön vecka. Zinnia

    SvaraRadera