söndag 17 mars 2013

Mjuk blåbärskaka (lchf)

Förra veckan bakade jag en riktigt god kaka.
Jag använde blåbär i kakan men det går att byta ut till 
hallon eller kanske andra bär.
Receptet hittade jag på den här bloggen.




MJUK BLÅBÄRSKAKA        lchf

6 ägg
3 msk Stevia Strö (eller honung eller kokossocker)
1 1/4 dl kokosnötsmjöl
1 1/4 dl smält kokosolja
1/2 tsk vaniljpulver
1 tsk kardemumma
1 tsk bakpulver
225 g frysta blåbär

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Blanda alla ingredienser utom bären i en stor bunke.
3. Vispa med elvisp till en slät smet.
4. Rör ner de frysta bären.
5. Spänn bakpapper i botten på en springform, 24 cm.
6. Smörj formen och bröa kanterna med pofiber.
7. Bre ut smeten i formen och grädda i 175 grader ca 30 - 35 minuter
8. Ta ut kakan och låt den svalna.

Servera med glass eller vispad grädde.



5 kommentarer:

  1. Så god den ser ut! Fick själv ett sug efter något gott med blåbär, vilket resulterade i söta blåbärsmuffin :)

    SvaraRadera
  2. Hej

    Vilken fin kaka! Vad roligt att du tyckte om den och tack för den fina länkningen!

    /Magnus & Jenny

    SvaraRadera
  3. Mmm...vilken god kaka! Dem måste jag också testa! :)
    Ha en toppen dag!
    kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  4. Hej Jag är Ana från Fooduel.com. Det är en plats där användarna röstar recept
    1 till 10.

    Det finns en rangordning av de bästa recepten och en profil med dina röstat recept. Varje recept har en länk till bloggen som tillhör receptet. På så sätt kommer du att få trafik till din blogg

    Det är enkelt, snabbt och roligt. Det bästa fotot recept kommer att vara här.

    Jag inbjuder dig att komma in, lägg till din blogg och ladda ett recept med en fin bild.

    Vi skulle älska att du deltar med några recept som denna. Ser fantastiskt!

    Hälsningar

    http://www.Fooduel.com

    SvaraRadera