tisdag 28 februari 2012

Goda småkakor lchf

I förra veckan bakade jag goda småkakor och grundreceptet
 hittade jag här.  Ett bra recept som man kan variera 
med olika smaksättningar. Lättgjorda och snabba 
och degen blev också lätt att forma till bollar.



SYLTKAKOR   lchf

3 dl mandelmjöl
3 msk kokosmjöl
3 msk sötrix-flor
1 msk vispgrädde
1 msk vatten
1 ägg
1 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
Hallon

1. Sätt ugnen på 200 grader. 
2. Blanda alla torra ingredienser.
3. Rör ner ägg, vatten och grädde och knåda samman till en deg.
4. Rulla sedan degen till små kakor och platta till lite.
5. Forma ett hål mitt i kakan och lägg ner ett hallon i hålet.
6. Grädda mitt i ugnen ca 10 minuter.
7. Låt svalna.


4 kommentarer:

  1. Vilken inspirerande blogg! Blir verkligen peppad.Har ca 15 kg som ska bort.
    Det borde gå m så här hälig mat.
    Britt

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Bra recept, tack!
    Hur lång hållbarhet tror du att dessa kakor har? Med tanke på att osockrade bär normalt är känsliga...
    Med vänlig hälsning
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingrid! De håller kanske någon dag i kylen men för att vara på den säkra sidan är det bäst att frysa in dem, de tinar rätt snabbt bara man tar fram dem en stund innan servering.
      Hälsningar
      Margot

      Radera
  3. Tack för svar! Jag fryser in dem!

    SvaraRadera