fredag 3 februari 2012

Mera gott bröd lchf

Har precis bakat ännu ett gott lchf-bröd, snabbakat var det dessutom.
Borde passa med många olika pålägg.


KESOBRÖD lchf

1 dl skalat sesamfrö
1/2 dl krossat linfrö
1/2 dl solrosfrö
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
1 burk (250 g) keso
3 ägg


1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Blanda alla torra ingredienser i en skål.
3. Blanda i ägg och keso.
4. Bred ut smeten på bakpappersklädd plåt.
    Nästan hela plåten ska täckas så bred ut ganska tunt.
5. Grädda i 225 grader i 15 minuter.
6. Låt svalna och skär i rutor.



6 kommentarer:

  1. Detta bröd fick förgylla min lördagsfrukost, det var gott! Håller med om att det var snabbakat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, både gott och snabbt, så jag kommer definitivt att göra brödet många gånger:)

      Radera
  2. Dessa så väldigt goda ut. Borde vara super med en skiva lagrad ost.
    Ha en underbar dag/ Jimmie

    SvaraRadera
  3. Hur förvarar men brödet och hur lång hållbarhet har den ? Tacksam för svar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Eftersom det är mycket ägg och keso i brödet så har det inte så lång hållbarhet. Någon dag i kylen går säkert bra men jag fryser alltid in brödet i portionsbitar för att vara på säkra sidan. Det tinar snabbt när man behöver en bit! Så gör jag med allt lchf-bröd jag bakar som innehåller ägg, keso, creme fraiche osv!

      Radera
    2. Tack ,gjorde den i dag och det var supergott

      Radera