lördag 17 mars 2012

Mitt goda kesobröd lchf

Nu har jag fått till ett bröd som är riktigt gott.
Jag gillar att bara bre ut smeten på bakpapperklädd plåt när jag gör bröd.
Blir god yta på det och lättare att bre mackor och få plats med
 lite gott pålägg.Till brödet jag bakade idag använde jag 
Keso med smaken Fyra sorters lök.
Det blev smaskigt, med lite lätt löksmak.
Nästa gång ska jag testa Keson med Grillad paprika.
Mycket gott även med Keso naturell.
Det här brödet borde gå jättebra att använda 
när man gör smörgåstårta också.
Brödet går bra att frysa.


MITT GODA KESOBRÖD    lchf

8 bitar

1,5 dl mandelmjöl
2 msk kokosnötmjöl
0,5 dl skalat sesamfrö
1 msk fiberhusk
1,5 tsk bakpulver
3 ägg
250 g keso, naturell el valfri smak
2 msk kokosfett
0,5 dl creme fraiche

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Vispa ihop äggen, keson, kokosfettet och creme fraiche i en bunke.
3. Blanda ihop de torra ingredienserna och häll ner allt
     i ägg/kesoblandningen. Rör ihop till en smet och låt stå 
     och svälla ca 5 min.
4. Bred ut smeten på bakpapperklädd plåt till 32 x 26 cm.
5. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i 15 - 17 minuter.
6. Låt svalna på galler och skär sedan brödet i 8 bitar.
7. Lägg på ditt favoritpålägg och njut av en god macka:)



1 kommentar:

  1. Ser gott ut! Jag kör med mina GI- bröd som är väldigt mättande och går att skära tunt. Det är recept av Ulrika Davidson. jag önskar dig en härlig dag! Zinnia

    SvaraRadera