lördag 15 oktober 2011

Lchf Pepparkaksbröd

Idag har jag passat på att baka lite lchf bröd,
 så att jag har något gott att smaska på under nästa vecka.
Jag har gjort en sats gott Lchf-bröd, för det vill jag inte vara utan.
Det är så gott att få mumsa på en god kvällsmacka tillsammans med te :))

På min favorit Lchf-blogg hittade jag det här goda brödet,
som jag precis har bakat en sats av.
Nu gjorde jag 15 små bröd, men nästa gång
 ska jag göra bara 10 stycken så blir de lite större.
Mycket goda är de i allafall.
Till julen kommer jag definitivt att ha de här goda bröden,
så gott med smör och olika sorters ost, tex en god brie :)



PEPPARKAKSBRÖD  Lchf

2 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
2 msk pepparkakskrydda
100 g mjukt smör
3 ägg

1. Blanda mjöl, bakpulver, fiberhusk och kryddor.
2. Vispa smöret mjukt och fluffigt,
      tillsätt ett ägg i taget och vispa emellan.
3. Häll i mjölblandningen och mixa till en smidig smet.
4. Klicka ut 10 - 15 små bullar på bakplåtsklädd plåt.
5. Grädda i 175 grader ca 15 minuter

Njut av de goda bröden med smör och ost.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar