måndag 3 oktober 2011

LCHF - bröd

Igår kväll bakade jag ett otroligt gott Lchf-bröd.
Originalreceptet hittade jag här hos Linda.
Har sedan ändrat lite i receptet.
Jag hade inga stora förhoppningar om hur det skulle bli,
men resultatet var ett fantastiskt gott bröd.
Det här är faktiskt det godaste Lchf-brödet jag gjort såhär långt.


LCHF - bröd

1 msk fiberhusk
1 1/2 dl  skalade sesamfrön
1/2 dl krossat linfrö
1 1/2 msk Bakepro
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

1. Blanda alla torra ingredienser tillsammans med osten,
     tillsätt äggen och rör till en jämn smet, låt dra ca 10 - 15 min.
2. Häll smeten på bakplåtspapper, på en plåt
     och bred ut den ganska tunt.
3. Grädda i 8 minuter i 225 graders ugn.
4. Låt svalna och skär i lämpliga bitar.

Jag åt två mackor, med sill i tomatsås och ost,
 tillsammans med mitt kvällste,
och det var bara såååååå gott:))

Tror bestämt att det ska bli te och macka ikväll också:))





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar