onsdag 19 oktober 2011

Lchf Frukostrutor

Nu har jag hittat ett bröd som är ännu godare än de jag bakat tidigare!!
Snabbakat är det dessutom. Här hittade jag receptet.
Det här brödet blev en stor favorit direkt,
också de i familjen som äter vanligt bröd tyckte det var gott:)
Jag delade mitt bröd i 6 rutor.



LCHF FRUKOSTRUTOR

1,5 dl mald mandel eller mandelmjöl
2 msk sesamfrön
2 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1/2 tsk mineralsalt
2 st ägg
2 msk smält kokosfett
1 dl creme fraiche

1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Rör ihop alla torra ingredienser.
3. Lägg sedan i ägg och creme fraiche och rör ihop,
     avsluta med det smälta kokosfettet.
4. Bre ut på bakplåt med bakpapper, ca 16 x 23 cm.
5. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter.
6. Låt svalna och skär i bitar.

Jag strödde på lite solrosfrön, pumpafrön och svarta sesamfrön
innan jag gräddare brödet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar