lördag 8 januari 2011

Bosses Fläskpannkaka


Här har det varit dåligt med uppdateringar ett tag nu, får skärpa till mig och få in lite mera recept :-))
Det här receptet var käre makens favorit långt innan jag träffade honom! Han hade "filat" till ett recept tills han var nöjd med resultatet och jag måste hålla med om att det är gott! Ofta när jag frågar vad familjen vill ha för mat så blir svaret ; Fläskpannkaka!
Här kommer receptet!


BOSSES FLÄSKPANNKAKA

6 stora ägg
4 dl vetemjöl
7 dl mjölk, helst 3%
1 msk socker
2,5 - 3 tsk salt

1 paket bacon

¤ Lägg ugnen på 200 grader
¤ Vispa upp äggen och ha i hälften av mjölken
¤ Vispa ner mjölet och när smeten är slät, tillsätt resten av mjölken
¤ Vispa ner socker och salt
¤ Smörj en stor långpanna och häll i smeten
¤ Skär bacon i mindre bitar och fördela jämt ovanpå smeten
¤ Grädda i mitten av ugnen ca 25 - 30 min

Mycket gott med lingonsylt till


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar